01 oktober 2017

Höstens strategi

Min utdelningsstrategi har börjat komma igång ordentligt! Så sent som i fredags trillade den 103:e utdelningen för i år in på depån. Jag har ju valt att hittills inte köra med några fasta månadsuppdateringar vilket jag tycker fungerar bra hittills.

Eventuellt kommer jag nästa år att försöka bli lite mer disciplinerad med fler uppdateringar då det från och med nästa år kommer finnas mer statistik för att kunna börja göra jämförelser av hur depån utvecklats under året jämfört med basåret 2017 för min del.

Till dess väljer jag att ligga lågt med uppdateringarna och istället bara låta utdelningarna jobba på i lugn och ro.

Läser månadsrapporterna som många av de bloggare som jag följer skriver med intresse.

Antalet innehav fortsätter att öka och just nu har jag fokus på kanadensiska högutdelare. Att de är just kanadensiska beror på att jag försöker allokera upp emot 10 % av depån i CAD. Just nu är andelen 8 %.

Andelarna i Betsson och Novo Nordisk har minskat och jag räknar vid årsskiftet med att dessa kommer att ligga runt 1 % av portföljvärdet vardera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar